Archiwum miesiąca October, 2014

Zmiany w FAST

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym, tj. 17.10.2014 r. udostępniony został nowy typ zgody: „Zgoda na studiowanie z długiem ECTS” (zezwolenie na studiowanie w następnym okresie rozliczeniowym).

 

Obsługa w/w zgody jest analogiczna do obsługi warunku.

 

Aby dodać zgodę na studiowanie z długiem ECTS należy:

1. rozwinąć folder semestru (źródłowego)

2. wybrać opcję Dodaj do wybranego semestru: np. 2013/2014 letni sem.2

3. wybrać z listy zgód: zgoda na studiowanie z długiem ECTS …

4. w nowo otwartym oknie zgody uzupełnić datę wydania zgody, wybrać semestr docelowy, zaznaczyć przedmioty do powtarzania w następnym okresie rozliczeniowym.  Opcjonalnie można dodać należność za dług ECTS

5. zapisać zgodę.

 

Jednocześnie informujemy, że w dniu wczorajszym tj. 16.10.2014 r. rozszerzona została obsługa panelu przenoszenia zajęć z poziomu FAST o możliwość przeniesienia „osiągnięć” spoza UG. W celu dodania przeniesienia z innej uczelni należy skorzystać z opcji “przenieś zajęcia spoza EI“, a następnie po wyborze uczelni wpisać nazwę kierunku  w polu „Nazwa kierunku studiów spoza UG”.

 

 

 

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) zdarzeń, funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 29.9.2014 – 10.10.2014

 

Najważniejszym zdarzeniem minionych dwóch tygodni było udostępnienie generowania umów dla studentów oraz doktorantów z aplikacji dziekanatowej FAST oraz generowania umów przez studentów z Portalu Studenta.

Wdrożony został także panel rozliczeń z biblioteką, umożliwiający m.in. weryfikację statusu studenta w bibliotece czy zarejestrowanie dostarczenia zaświadczenia o rozliczeniu z biblioteką.

W związku z uruchomieniem kolejnej edycji e-learningowych szkoleń BHP, zostały automatycznie wystawione skierowania na kurs dla studentów objętych kursem podstawowym. Zgodnie z wytycznymi otrzymanymi z Działu Kształcenia zmodyfikowany został także panel obsługi kursów BHP znajdujący się w zakładce INNE w FAST.

 

Odbyły się też:

  • szkolenie koordynatora WMFI z Panelu Nauczyciela
  • szkolenie koordynatora WMFI z Modułu Zapisów

 

Ponadto zostały wdrożone następujące funkcjonalności: 

  • dostawienie kolumny w informacjach o zaciągniętych przedmiotach np.: na różnice programowe z informacją o kierunku i trybie zaciągnięcia przedmiotu
  •  dodanie kierunku i trybu oraz semestru po nazwie grupy

Najważniejsze poprawione błędy:

1. poprawienie błędu związanego z chwilowym nie działaniem przycisku “dodaj do grupy” w FAST
2. poprawione wyświetlanie ikony po usunięciu zdarzenia
3. poprawienie błędnego generowania należności z umów w przypadku, gdy w cenniku są różne kwoty w zależności od roku studiów
4. poprawienie błędu powodującego brak możliwości aktualizowania sylabusów w tokach studiów

 

Z radością informujemy także, iż do naszego zespołu programistów dołączyła nowa koleżanka, Joanna Kruczkowska.

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy o udostępnieniu w dniu dzisiejszym tj.  11.10.2014 w FAST generowania umów w języku polskim dla doktorantów (stacjonarnych i niestacjonarnych) .

Umowy można generować z menu kontekstowego (spod prawego przycisku myszki) na liście osób w FAST -> funkcja “generuj dokumenty zw. z opłatami”. Instrukcja generowania dokumentów zw. z płatnościami dostępna jest w dziale INSTRUKCJE (instrukcja

!Uwaga! W związku z tym, iż umowy generują się w pełni wypełnione i nie mają Państwo możliwości edycji ich treści po wygenerowaniu, w przypadku zauważenia błędów m.in. w danych reprezentanta Wydziału, cenniku lub w treściach umowy prosimy o niezwłoczny kontakt z Centrum Informatycznym (w celu ułatwienia kontaktu i przyspieszenia reakcji na zgłoszenie prosimy o kontakt email na adres analitycyCI@ug.edu.pl ).

Jednocześnie podkreślamy, iż – tak samo jak w przypadku studentów – generowanie umów nie jest jednoznaczne z wprowadzeniem umów do Systemu. Generowanie umowy umożliwia utworzenie dokumentu, który po podpisaniu przez obie strony musi zostać zaewidencjonowany w zakładce Płatności (instrukcja ewidencji umów znajduje się w dziale ‘instrukcje’ ). Dopiero zaewidencjonowanie Umowy w Systemie umożliwia automatyczne dodawanie należności za czesne oraz tworzenie raportów dla Działu Księgowości Finansowej.

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy o udostępnieniu w dniu dzisiejszym studentom możliwości generowania wypełnionych umów bezpośrednio z Portalu Studenta.

Dla studentów studiów stacjonarnych generowana jest wyłącznie “umowa”, natomiast dla studentów studiów niestacjonarnych oraz stacjonarnych prowadzonych w języku obcym, generowana  jest od razu “umowa” wraz z “oświadczeniem o wybranej formie wnoszenia opłat”.

W wygenerowanym dokumencie nie będzie uzupełniona informacja o zasadach i trybach organizacji praktyk zawodowych. Konieczne będzie także wykreślenie niepotrzebnego zapisu z § 2 ust 3  „roku akademickiego/semestru”. Pozostałe informacje – takie jak: dane studenta, reprezentant, nazwa kierunku, opłaty –  automatycznie uzupełniają się na generowanej umowie.

Skrócona instrukcja generowania umowy z PS dostępna jest dla Państwa w dziale instrukcje – “instrukcja generowania umowy z PS”.

 

Szanowni Państwo!
Uprzejmie informujemy, że w dniu 1 października 2014 r. studenci otrzymali skierowania na podstawowe szkolenie BHP w formie e-learningowej.
Skierowania automatyczne generowane są na dwa terminy: podstawowy i poprawkowy.
Ręczne ustawienie terminu indywidualnego zaliczenia jest możliwe dopiero po niezaliczeniu BHP w terminie poprawkowym.
Studenci zaliczający BHP w formie rozszerzonej powinni mieć uwzględnione BHP w toku studiów jako przedmiot.
Informujemy również, że w związku z wdrożeniem w dniu dzisiejszym możliwości dostarczenia zaświadczeń o rozliczeniu z biblioteką przez studenta, podczas procesu awansowania studenta może pojawić się komunikat „Student nie jest rozliczony z biblioteką. Czy kontynuować?”
Informacje o rozliczeniu z biblioteką można znaleźć w zakładce INNE, w tabeli „Rozliczenie z biblioteką”.

Szanowni Państwo!

Uprzejmie informujemy o udostępnieniu w dniu dzisiejszym (tj. 1.10.2014) w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST funkcji generowania UMÓW (w wersji polskiej) DLA STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH oraz NIESTACJONARNYCH (Uwaga: umowy te nie obowiązują dla cudzoziemców! )

Umowy można generować z menu kontekstowego (spod prawego przycisku myszki) na liście osób w FAST -> funkcja “generuj dokumenty zw. z opłatami”. Instrukcja generowania dokumentów dostępna jest w dziale INSTRUKCJE.

 

W związku z tym, iż umowy generują się w pełni wypełnione i nie mają Państwo możliwości edycji ich treści po wygenerowaniu, w przypadku zauważenia błędów m.in. w danych reprezentanta Wydziału, cenniku lub w treściach umowy prosimy o niezwłoczny kontakt z Centrum Informatycznym (w celu ułatwienia kontaktu i przyspieszenia reakcji na zgłoszenie prosimy o kontakt email na adres analitycyCI@ug.edu.pl ).

 

Jednocześnie podkreślamy, iż generowanie umów nie jest jednoznaczne z wprowadzeniem umów do Systemu. Generowanie umowy umożliwia utworzenie dokumentu, który po podpisaniu przez obie strony musi zostać zaewidencjonowany w zakładce Płatności (instrukcja ewidencji umów została udostępniona po prezentacjach z 16.09 ). Dopiero zaewidencjonowanie Umowy i oświadczenia w Systemie umożliwia automatyczne dodawanie należności za czesne oraz tworzenie raportów dla Działu Księgowości Finansowej.

 

Dodatkowe informacje:

1. Umowy będą dostępne do samodzielnego generowania przez studentów z Portalu Studenta w ciągu najbliższych dni, o czym Państwa również powiadomimy.

2. Umowy można generować studentom, którzy są wpisani na semestr zimowy 2014/2015.

3. Umowy można generować indywidualnie oraz grupowo.

4. Umowy generują się w pełni wypełnione, bez możliwości edycji żadnego z pól. Dlatego bardzo ważne jest dokładne wypełnienie danych w “Oknie generowania umów”.

W oknie tym mogą Państwo:

– Wybrać, czy ma być generowana tylko umowa, oświadczenie o wyborze formy płatności, czy oba te dokumenty jednocześnie. Uwaga! Aktualnie nie jest możliwe wygenerowanie aneksu do umowy. Udostępnienie szablonu aneksu planowane jest na najbliższe dni.

– Wybrać za pomocą “kalendarza” datę podpisania umowy lub wybrać opcje, że data ma pozostać nieuzupełniona (pole puste, do ręcznego wypisania)

– Określić formę wnoszenia opłat (do wyboru roczna/semestralna/ratalna) lub pozostawić domyślnie ustawioną opcje “nieokreślona”. Po wybraniu pozycji “nieokreślona” umowa wygeneruje się bez wskazanej formy płatności (zgodnie z szablonem, dane te pozostają do ręcznego wykreślenia).

– Określić , czy w par. 2 ust. 1 pkt 3 Umowy (“(…) warunki zaliczenia poszczególnych przedmiotów będą podawane do wiadomości Studenta przed rozpoczęciem każdego roku akademickiego/semestru*” ) ma zostać automatycznie wykreślone wyrażenie “roku akademickiego” lub “semestru”. Domyślnie ustawiona opcja “do wykreślenia na umowie” spowoduje  wygenerowanie umowy bez wskazanego okresu (zgodnie z szablonem, dane te pozostają do ręcznego wykreślenia przez pracownika dziekanatu.

– Uzupełnienie danych dotyczących realizacji praktyk. Domyślnie wprowadzona jest w tym punkcie informacja “realizowanie praktyk zgodnie z programem studiów”. By ją zmienić, należy wprowadzić zmienioną treść do okna generowania umowy. Na wygenerowanej umowie nie będzie możliwości modyfikacji wprowadzonego tekstu.

– Wybranie docelowego semestru, dla którego umowa ma być generowana (aktualnie jest to 2014/2015 semestr zimowy)

– Określić, czy generowane umowy mają weryfikować  istnienie u wybranych studentów wprowadzonych wcześniej do zakładki PŁATNOŚCI  dokumentów płatności. W punkcie tym istnieje możliwość włączenia funkcji sprawdzenia, czy u studenta, dla którego ma zostać wygenerowana umowa, w zakładce PŁATNOŚCI jest wprowadzona umowa na ten sam rok akademicki, czyli czy złożył on już wcześniej ten dokument. Jeśli System wykryje umowę na rok 2014/2015 u danej osoby, wygeneruje dokument z formą wnoszenia opłat zgodną z wprowadzonym wcześniej dokumentem.