Archiwum miesiąca October, 2013

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) zdarzeń, funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 7.10.2013 – 18.10.2013

  1. Dodanie umów w wersji angielskiej
  1. Dodanie w indeksie w FAST zdarzeń:
    -wznowienie decyzją Rektora
    -wznowienie decyzją Dziekana
  2. Dodanie daty zaistnienia zdarzeń (czy to zdarzeń dodawania osoby, czy zdarzenia archiwizacji
  1. Wprowadzenie funkcji samodzielnej zmiany adresu email przez studenta z poziomu Portalu Studenta.

Ponadto:

  • Udostępnienie przenoszenia przyjętych na studia podyplomowe słuchaczy z Systemu IRK dla studiów podyplomowych  do FAST.
  • Dodanie możliwości dodania drugiego dyplomu, gdy osoba miała wyznaczony termin egzaminu oraz egzaminu poprawkowego, a na żadnym się nie pojawiła.
  • Usprawnienie w zakresie wyświetlania tytułów nauczycieli akademickich na stronie do generowania “opisu pracy dyplomowej” w Portalu Studenta (dotyczące wyświetlania nazwy prof.. UG dla pracowników zatrudnionych na stanowisku profesora).
  • Zmiana w suplemencie dotycząca tłumaczenia wyniku studiów.
  • Wprowadzenie usprawnień i poprawek w Module Stypendialnym (takich jak: przywrócenie raportu wprowadzonych wniosków, potwierdzenie poprawności generowania dokumentów itd.)
  • Wprowadzenie do Modułu Stypendialnego raportów: wezwanie do doniesienia dokumentów oraz zawiadomienie o niedoniesieniu dokumentów.
  • Bieżące prace nad obsługą szkoleń BHP.
  • Usprawnienia w zakresie dodawania awansów w indeksie w FAST (Zdjęcie blokady nie pozwalającej na dodawanie zgody, która ma semestry: źródłowy i docelowy taki sam.,umożliwieniewprowadzenia repety dla przedmiotu, który pojawił się w semestrze w wyniku zgody na zamianę przedmiotu (usprawnienie zgody na zamianę przedmiotu) itp.)

Najważniejsze poprawione błędy:

  • Poprawienie grupowej zmiany specjalności/specjalizacji
  • Poprawka w zakresie analizy badań ankietowych (dotyczy pytań o typie combobox)
  • Bieżące wprowadzanie poprawek do zgłoszonych problemów z nowymi funkcjami “zgód”
  • Poprawienie błędu związanego z  wyświetlaniem numerów semestrów w zakładce INDEKS

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) zdarzeń, funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 23.09.2013 – 04.10.2013)

Udostępniony II etap Indeksu Elektronicznego (informacja o tym przekazywana była oddzielnym komunikatem w dniu 23.09.2013 w “aktualnościach”). Na etap ten składają się:

1. Dalsze funkcje w  “Panelu zgód”:

– Przedmiot uzupełniający;

- Różnica programowa;

- Zgoda dziekana na dodanie przedmiotu;

– Zamiana przedmiotu lub bloku;

- Zgoda na przywrócenie terminu zaliczenia;

– Zgoda na zmianę terminu zaliczenia;

– Zgoda na przedłużenie sesji;

– Zgoda na przeniesienie terminu realizacji zajęć;

2. Zdarzenia przy dodawaniu osób do FAST:

– Przyjęcie na podstawie umowy (np. Erasmus);

– Przeniesienie z innej uczelni;

– Rekrutacja;

– Ponowna rekrutacja;

3. Archiwizacja studenta z wymiany międzyuczelnianej: wygaśnięcie umowy.

4. Przeniesienie osiągnięć.

Wraz z nowymi funkcjami, udostępniona została zaktualizowana instrukcja obsługi.

W pierwszym tygodniu października odbyły się zapisy na zajęcia z wychowania fizycznego koordynowane przez SWFiS, przeprowadzane były także zapisy na zajęcia i na seminaria na różnych kierunkach UG (Informatyka, Anglistyka, Psychologia, Politologia, wydział PiA, Wydział Historyczny).

Uruchomiona została “ankieta na wejściu” dla nowo przyjętych na studia studentów.

Udostępnione zostały w FAST umowy ze studentami (w wersji polskiej).

Ponadto:

  • Została dodana kolumna w liście osób w FAST  “data zaliczenia szkolenia bibliotecznego”, umożliwiająca weryfikację zaliczenia  elearningowego szkolenia bibliotecznego przez studenta.  Kolumna przedstawia nie tylko dane z aktualnego roku akademickiego, ale także dane archiwalne.
  • Zostało wprowadzone usprawnienie w podglądzie toków studiów, umożliwiające zespołom lektoratowym pracującym na tokach studiów przejście do sylabusów przedmiotów.
  • Dodanie możliwości wygenerowania numerów pracowników z Multiedytora (lista pracowników – ikonka excela).
  • Zostały dodane przyciski umożliwiające szybką zmianę miesięcy w tył i w przód w oknie “kalendarzyka” w FAST.
  • Zgodnie z wytycznymi otrzymanymi z Działu Kształcenia zostały zmienione opisy tłumaczenia skali ocen w generowanym z FAST suplemencie.
  • Utworzenie mechanizmu umożliwiającego poprawienie kodu dziedziny w sylabusach
  • Zostały dodane nowe usprawnienia w zakresie obsługi szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w szczególności: automatyczne oznaczanie niezaliczenia testu itp.;

Najważniejsze rozwiązane błędy:

  • Poprawienie problemu z błędnym wyświetlaniem informacji o rozliczeni semestru gdy student był przenoszony na inny przedmiot (dotyczyły zajęć WF).
  • Bieżące poprawki na pojawiające się zgłoszenia o trudnościach w korzystaniu z Nowego Indeksu (takie jak poprawienie działania przycisku “usuń” w panelu zgód, problemy z archiwizacją jednego ze studentów, dodaniem urlopu z powodu długotrwałej choroby itp.).

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że od dnia dzisiejszego tj. 11.10.2013 dostępna jest wersja umów ze studentami w języku angielskim.

Lista osób niepełnosprawnych

Witam! Po zweryfikowaniu poprawności generowanych danych, uprzejmie informujemy, że raport jest ponownie dostępny.

Dane przygotowawcze do raportu S10

Witam! W związku z wprowadzaniem zmian/aktualizacją pól do raportu danych przygotowawczych do S10, uprzejmie informujemy, iż funkcja generowania wspomnianego raportu jest niedostępna. O przywróceniu funkcjonalności poinformujemy w kolejnym komunikacie.

Witam! W związku z wprowadzeniem zmian do decyzji stypendialnych po konsultacji z DSSS uprzejmie informujemy, iż funkcja generowania decyzji stypendialnych jest niedostępna. O przywróceniu funkcjonalności poinformujemy w kolejnym komunikacie.