Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy o wprowadzeniu zmian w zakresie obsługi funkcjonalności przenoszenia zajęć (dawniej pod nazwą: przenoszenie osiągnięć). Zmiana nazwy funkcjonalności jest powiązana z Rozporządzeniem MNiSW z dnia 14 września 2011 (Dz.U. Nr 201, poz. 1187).
Instrukcja obsługi w/w funkcjonalności dostępna jest w dziale FAST/Instrukcje.
Szanowni Państwo,
w związku z otrzymanymi sugestiami z wydziałów, została zmieniona nazwa zakładki w dziale FAST WEB z “Wybór tekstu do suplementu” na “Treść dla pkt 4.2 w suplemencie” oraz przy polu, w którym definiowana jest treść standardów nauczania/wymagań programowych.
Jednocześnie informujemy, że:
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w dniu 24 czerwca w godzinach popołudniowych została udostępniona:
1. zmiana w obsłudze suplementu obejmująca:
– generowanie szablonu w formacie doc. (Word)
– wprowadzanie wymagań programowych na Portalu Pracownika w zakładce FAST/WEB
– przeniesienie funkcjonalności związanych z suplementem do Menu – Suplement w FAST, w tym m.in. generowanie suplementu
2. nowa funkcjonalność Panel przedmiotów zewnętrznych umożliwiający ewidencję:
– zajęć zrealizowanych na obcej uczelni studentów UG wyjeżdżających w ramach Wymiany Międzyuczelnianej (Erasmus,MOST)
– historii zajęć zrealizowanych na innej uczelni przed przyjęciem studenta na UG (zdarzenie: Przeniesienie z innej uczelni)
Instrukcje obsługi powyższych funkcjonalności dostępne są do pobrania na Portalu Pracownika w dziale FAST/Instrukcje.
P.S. Jednocześnie informujemy, że szablony suplementu generowane przy pomocy programu Open Office są nadal dostępne w programie FAST, jednakże nie będą one wspierane przez CI UG.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że raport zdarzeń został rozszerzony o kolejne kryterium: dokument wykształcenia.
Przy pomocy w/w kryterium istnieje możliwość wygenerowania listy studentów z wykazem wszystkich dokumentów wykształcenia zarejestrowanych w systemie FAST danego studenta lub dokumentu powiązanego z danym kierunkiem*
Przykład zastosowania raportu zdarzeń z uwzględnieniem kryterium dokumenty wykształcenia:
Aby wygenerować listę studentów z wykazem dokumentu powiązanego z danym kierunkiem, np. aktualnego II roku, kierunku/trybu A, należy:
1. wybrać kierunek/tryb z listy rozwijanej
2. wybrać aktualny semestr (3-4) danego roku akademickiego
3. zaznaczyć kryterium dokumenty wykształcenia
4. zaznaczyć opcję “tylko powiązane z kierunkiem”
5. opcjonalnie odznaczyć opcję “Aktywna ścieżka”, jeżeli na liście osób mają zostać wykazani również studenci nieaktywni, np. „skreśleni”
Uwaga: prosimy pamiętać, że zaznaczenie kolejnych kryteriów (np. zdarzenia/zgody) powoduje zawężenie wyników wyszukiwania.
*wybrane przy dodawaniu/edycji dokumentu w zakładce Osoba.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że dnia 12 czerwca 2014 została wprowadzona nowa wersja obsługi „warunku”.
Istotną zmianą w stosunku do poprzedniej wersji jest wystawienie zaliczeń na semestrze docelowym, co wiąże się z koniecznością dodania studentów do grup salowych.
W sytuacji, gdy zaistnieje konieczność zamiany starej wersji na nową (nie podmienionej z automatu) należy przejść w edycję wprowadzonego „warunku” na semestr 2013/2014 letni i ponownie dokonać zapisu.
Jednocześnie informujemy, że warunki dla, których zostały wystawione zaliczenia nie będą podmieniane z automatu. Dla przykładu: jeżeli jedna „zgoda” na „warunek” obejmuje dwa przedmioty i dla jednych z nich zostało wprowadzone już zaliczenie, „warunek” nie zostanie podmieniony z wersji „starej” na „nową”. W takiej sytuacji, zalecamy edycję i zapis „warunku”, w którym należy odznaczyć zajęcia z listy, dla których zaliczenie nie zostało jeszcze wprowadzone, a następnie dodać ponownie warunek z tymi odznaczonymi zajęciami.
Wówczas warunek z zaliczeniem pozostanie w „starej” wersji, a nowo dodany już w „nowej”.
Instrukcja obsługi nowej wersji warunku dostępna jest na Portalu Pracownika w dziale FAST/Instrukcje.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że od dnia dzisiejszego (tj. 9 czerwca 2014) na Kartach Okresowych Osiągnięć Studenta nie generuje się informacja o braku przypisania do grup salowych (dotyczy zajęć fakultatywnych), w związku z czym w sytuacji, gdy student nie dokona wyboru zajęć spod bloku, na KOOSie nie zostaną one wyszczególnione.
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy o udostępnieniu nowych umów dla doktorantów (w wersji polskiej) dostępnych w dziale Drukowanie raportów/Doktoranci/Tok studiów.
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zgodnie z prośbą Działu Kształcenia została tymczasowo zablokowana możliwość generowania umów ze studentami.