Szanowni Państwo!

Uprzejmie informujemy o udostępnieniu w dniu dzisiejszym (tj. 1.10.2014) w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST funkcji generowania UMÓW (w wersji polskiej) DLA STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH oraz NIESTACJONARNYCH (Uwaga: umowy te nie obowiązują dla cudzoziemców! )

Umowy można generować z menu kontekstowego (spod prawego przycisku myszki) na liście osób w FAST -> funkcja “generuj dokumenty zw. z opłatami”. Instrukcja generowania dokumentów dostępna jest w dziale INSTRUKCJE.

 

W związku z tym, iż umowy generują się w pełni wypełnione i nie mają Państwo możliwości edycji ich treści po wygenerowaniu, w przypadku zauważenia błędów m.in. w danych reprezentanta Wydziału, cenniku lub w treściach umowy prosimy o niezwłoczny kontakt z Centrum Informatycznym (w celu ułatwienia kontaktu i przyspieszenia reakcji na zgłoszenie prosimy o kontakt email na adres analitycyCI@ug.edu.pl ).

 

Jednocześnie podkreślamy, iż generowanie umów nie jest jednoznaczne z wprowadzeniem umów do Systemu. Generowanie umowy umożliwia utworzenie dokumentu, który po podpisaniu przez obie strony musi zostać zaewidencjonowany w zakładce Płatności (instrukcja ewidencji umów została udostępniona po prezentacjach z 16.09 ). Dopiero zaewidencjonowanie Umowy i oświadczenia w Systemie umożliwia automatyczne dodawanie należności za czesne oraz tworzenie raportów dla Działu Księgowości Finansowej.

 

Dodatkowe informacje:

1. Umowy będą dostępne do samodzielnego generowania przez studentów z Portalu Studenta w ciągu najbliższych dni, o czym Państwa również powiadomimy.

2. Umowy można generować studentom, którzy są wpisani na semestr zimowy 2014/2015.

3. Umowy można generować indywidualnie oraz grupowo.

4. Umowy generują się w pełni wypełnione, bez możliwości edycji żadnego z pól. Dlatego bardzo ważne jest dokładne wypełnienie danych w “Oknie generowania umów”.

W oknie tym mogą Państwo:

– Wybrać, czy ma być generowana tylko umowa, oświadczenie o wyborze formy płatności, czy oba te dokumenty jednocześnie. Uwaga! Aktualnie nie jest możliwe wygenerowanie aneksu do umowy. Udostępnienie szablonu aneksu planowane jest na najbliższe dni.

– Wybrać za pomocą “kalendarza” datę podpisania umowy lub wybrać opcje, że data ma pozostać nieuzupełniona (pole puste, do ręcznego wypisania)

– Określić formę wnoszenia opłat (do wyboru roczna/semestralna/ratalna) lub pozostawić domyślnie ustawioną opcje “nieokreślona”. Po wybraniu pozycji “nieokreślona” umowa wygeneruje się bez wskazanej formy płatności (zgodnie z szablonem, dane te pozostają do ręcznego wykreślenia).

– Określić , czy w par. 2 ust. 1 pkt 3 Umowy (“(…) warunki zaliczenia poszczególnych przedmiotów będą podawane do wiadomości Studenta przed rozpoczęciem każdego roku akademickiego/semestru*” ) ma zostać automatycznie wykreślone wyrażenie “roku akademickiego” lub “semestru”. Domyślnie ustawiona opcja “do wykreślenia na umowie” spowoduje  wygenerowanie umowy bez wskazanego okresu (zgodnie z szablonem, dane te pozostają do ręcznego wykreślenia przez pracownika dziekanatu.

– Uzupełnienie danych dotyczących realizacji praktyk. Domyślnie wprowadzona jest w tym punkcie informacja “realizowanie praktyk zgodnie z programem studiów”. By ją zmienić, należy wprowadzić zmienioną treść do okna generowania umowy. Na wygenerowanej umowie nie będzie możliwości modyfikacji wprowadzonego tekstu.

– Wybranie docelowego semestru, dla którego umowa ma być generowana (aktualnie jest to 2014/2015 semestr zimowy)

– Określić, czy generowane umowy mają weryfikować  istnienie u wybranych studentów wprowadzonych wcześniej do zakładki PŁATNOŚCI  dokumentów płatności. W punkcie tym istnieje możliwość włączenia funkcji sprawdzenia, czy u studenta, dla którego ma zostać wygenerowana umowa, w zakładce PŁATNOŚCI jest wprowadzona umowa na ten sam rok akademicki, czyli czy złożył on już wcześniej ten dokument. Jeśli System wykryje umowę na rok 2014/2015 u danej osoby, wygeneruje dokument z formą wnoszenia opłat zgodną z wprowadzonym wcześniej dokumentem.