Archiwum miesiąca December, 2015

Zmiany w raportach

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym zostały udostępnione zmienione wersje poniższych raportów:

– zaświadczenie o studiowaniu (dział Doktoranci/Zaświadczenia) – modyfikacja szyku zdania odnośnie kierunku studiów trzeciego stopnia;

– zaświadczenia o odbytych studiach (dział Studenci/Absolwenci) – zastąpienie sformułowań “końcowy/ostateczny wynik studiów” wynikiem studiów.

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym tj. 10 grudnia 2015 r. zostały wdrożone aktualizacje dotyczące numerów semestrów studentów posiadających wpis na urlop (w wyniku nadesłanych przez Państwa uwag) oraz informacje o pomocy materialnej studentów wykazanych w raporcie ze statusem „Brak zmiany”.

Jednocześnie nadmieniamy, że studenci zaimportowani w systemie POL-on zostaną wykazani w raporcie walidacji ze statusem „Wysłane do POL-on „, „Zapisane dane wPOL-on”, „Zapisane dane w POL_on dezaktywacja oraz „Brak zmian”.

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy o udostępnieniu w dniu dzisiejszym, tj. 09.12.2015r. w Akademickim Systemie Teleinformatycznym usprawnień w zakresie obsługi indeksu elektronicznego w aplikacji dziekanatowej FAST, obsługi sylabusów, toków studiów, grup salowych oraz Panelu Nauczyciela Akademickiego.

Prosimy o przekazanie tej informacji pozostałym pracownikom dziekanatów.

Ważne!

Prosimy o zgłaszanie do dnia 16.12.2015r uwag do działania Systemu (w szczególności zauważonych błędów) – najlepiej na platformie MANTIS BT (mantis.ug.edu.pl ). Zgłoszenia prosimy zgłaszać niezwłocznie po zauważeniu problemu.

W związku z dużym zakresem wdrożenia i ograniczonym czasem na przeprowadzenie szczegółowych testów funkcjonalnych, przez tydzień od wdrożenia (czyli do dnia 16.12.2015r.) zaplanowany jest czas na natychmiastowe wprowadzanie poprawek niewykrytych wcześniej przez CI UG niewłaściwych zachowań Systemu.

Jednocześnie przypominamy, iż uwagi takie jak usprawnienia oraz dodatkowe funkcje będą realizowane zgodnie z procedurami rozwoju Systemów obowiązującymi w Sekcji Rozwoju Oprogramowania CI UG.

 

Informujemy także o udostępnieniu zaktualizowanych lub nowych instrukcji obsługi, w szczególności:

  • instrukcja obsługi wykreślania przedmiotów;
  • instrukcja obsługi toków studiów;
  • instrukcja obsługi Panelu Nauczyciela dla nauczycieli akademickich.

Dodatkowe informacje dotyczące poniższych funkcji znajdują się w dziale instrukcje FAST -z przedrostkiem OPIS.

 

LISTA USPRAWNIEŃ WDRAŻANYCH 9.12.2015

 

W Indeksie w FAST usprawnienia obejmują:

  • zmiana sposobu prezentacji wyników w indeksie (wynikające z  zastąpienia obsługi “egzaminu z całości przedmiotu” drugą formą zaliczenia)
  • dodanie “zgody na IPS z opieką naukową”;
  • dodanie “zgoda na przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej”;
  • usprawnienie obsługi edycji “zdarzeń” w indeks w FAST (m.in.. Poprzez zablokowanie możliwości zmiany kluczowych zdarzeń);
  • automatyczne archiwizowanie studenta na wszystkich kierunkach po wprowadzeniu mu informacji o zgonie;
  • wprowadzenie możliwości wpisywania komentarzy do zgód;
  • zmiany w raporcie zdarzeń uwzględniające nowe zgody oraz komentarze;
  • udostępnienie funkcji wykreślenia przedmiotów z indeksu w FAST.

 

W Sylabusach zmiany obejmują:

  • zastąpienie obsługi “egzaminu z całości przedmiotu” możliwością dodania drugiej formy zaliczenia;
  • wprowadzenie nowych „metod dydaktycznych” (zmiana nazw względem poprzedniego zestawu metod).

 

W Tokach studiów zmiany obejmują:

  • udostępnienie funkcji kopiowania toków studiów, z zachowaniem “poziomej” i “pionowej” kontroli sylabusów (kopiowanie danego toku na inne kierunki- kopiowanie “poziome” oraz kopiowanie danego toku na kolejne lata- kopiowanie “pionowe”);
  • zastąpienie obsługi “egzaminu z całości przedmiotu” możliwością dodania drugiej formy zaliczenia;
  • wprowadzenie “wymagań do protokołów”, umożliwiające ustawianie zależności zaliczenia wykładu względem zaliczenia konkretnych ćwiczeń.

 

Grupy salowe

  • znacznik grupy salowej „sposób finansowania”, umożliwiający oznaczenie grup “pomocniczych”, które nie powinny być liczone do Pensum.

 

Panel Nauczyciela Akademickiego:

  •  zmiany w obsłudze elektronicznych protokołów
    • kontrola wystawiania ocen z wykładów względem uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń (pod warunkiem właściwego wprowadzenia w tokach studiów wymagań do protokołu);
    • Zgodna z Regulaminem Studiów obsługa wystawiania ocen w trybie egzaminu/trybie ćwiczeń;
    • obsługa przywrócenia terminu ściśle związana z obsługą nieobecności;
    • obsługa nieobecności (w tym także zgody dziekana na usprawiedliwienie nieobecności);
    • zastąpienie obsługi egzaminu z całości przedmiotu obsługą dodatkowej formy zaliczenia.

Dodatkowo:

  • zmiana widoku osi czasu (drobne poprawki wizualne);
  • filtrowanie studentów w grupie w widoku protokołu;
  • informacja o szablonie studenta w widoku protokołu;
  • możliwość wprowadzania punktowych wyników cząstkowych

Dla koordynatorów PN dostępna jest także funkcjonalność podglądu historii ocen studenta, oraz historii terminów w protokołach elektronicznych.

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, iż w dniu jutrzejszym, tj. 09.12.2015, planowane jest wdrożenie zmian w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST. Zmiany dotyczyć będą obsługi indeksu elektronicznego w FAST, sylabusów, toków studiów, grup salowych oraz Panelu Nauczyciela Akademickiego.

Szczegółowe informacje zostaną podane po wdrożeniu funkcjonalności na serwerze produkcyjnym.

Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym został udostępniony kolejny status raportu walidacji „Brak zmiany”, który zawiera wykaz studentów wprowadzonych przed zablokowaniem edycji w systemie POL-on.
Zgodnie z ustaleniami na komisji ds. polonu rekordy nie będą nadpisywane w polon. Wynikiem tego jest mniejsza ilość rekordów po wygenerowaniu raportu dla statusu wysłany do polon. W najbliższym czasie udostępniony zostanie również status wysłane do dezaktywacji danych w polon.

Szanowni Państwo
Uprzejmie informujemy, że w wyniku próbnego exportu danych z systemu FAST do systemu POL-ON, system POL-ON wykazał stosunkowo niewielką liczbę błędów.
Wobec powyższego, w okolicach 3-8.12.2015 r. pracownicy rektoratu UG (wg kompetencji) będą się z Państwem kontaktować celem dokonania wyjaśnień niezbędnych zmian.
W razie potrzeby uzyskania dodatkowych wyjaśnień prosimy o kontakt: polon@ug.edu.pl .