Archiwum miesiąca November, 2015

Raport walidacji

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w  związku z przeprowadzaną  aktualizacją raportu walidacji w/w raport będzie chwilowo niedostępny.

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 16.11.2015 – 27.11.2015.

W ciągu ostatnich dwóch tygodniu przeprowadziliśmy szereg spotkań i konsultacji dotyczących różnych obszarów FAST (obsługa grup, ankiet itd).
Przeprowadzone zostały także szkolenia: 16.11.2015 odbyło się szkolenie w sprawie obsługi skreśleń, a 25.11.2015 – prezentacja zmian w FAST związanych z raportowaniem do systemu POL-ON.

W ostatnim czasie w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST zostały wdrożone następujące funkcjonalności:

  •  udostępniona została nowa kolumna do wyboru z listy osób w FAST. Kolumna ta zawiera informacje o dacie podpisania “najbardziej aktualnego dokumentu dot. płatności”;
  •  nieudostępnione zostały nowych i/lub zmodyfikowane wersji raportów:
  •  decyzje stypendialne – dla doktorantów .
  •  zmianie uległy szablony decyzji o przyznaniu/nieprzyznaniu stypendium: specjalnego; socjalnego; zapomogi.
  •  udostępniono nowe szablony decyzji: decyzja o przyznaniu/nieprzyznaniu stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości.
  •  wycofano szablony decyzji o przyznaniu/nieprzyznaniu stypendium dla najlepszych doktorantów;
  •  wprowadzono nową decyzję o skreśleniu – dla studentów (nowa wersja raportu w wersji polskiej posiada aktualną podstawę prawną, zmianę treści pouczenia, uzasadnienia oraz pouczenia);
  •  nowa wersja protokołów egzaminów dyplomowych (I i II termin).
  •  udostępniono tzw. “raport walidacji” (koniczny do weryfikacji danych przekazywanych do POL-ONu);
  •  wprowadzenie ostrzeżenia przed usunięciem kierunku studentowi w FAST;
  •  zmiana domyślnych treści email wysyłanych do studentów przy dodawaniu “zagrożenia” skreśleniem;

Najważniejsze rozwiązane błędy:

  •  rozwiązanie problemu z generowaniem listy niepełnosprawnych;
  •  rozwiązanie problemu z pobieraniem z Portalu Studenta oświadczeń o zaliczeniu szkolenia BHP;
  •  rozwiązanie problemu z nierozwijaniem się semestru w indeksie studenta.

Wielkimi krokami zbliżamy się do udostępnienia kolejnych usprawnień i nowości, w szczególności dotyczących Indeksu w FAST oraz protokołów elektronicznych w Panelu Nauczyciela Akademickiego.

 Szanowni Państwo,
Uprzejmie przypominamy o konieczności weryfikacji wypłat “dodatków”, wprowadzonych przy pomocy generatora wypłat dla  studentów – ze szczególnym uwzględnieniem studentów po zmianie świadczeń (wniosku).
Wykryte brakujące wypłaty dodatków należy wprowadzić indywidualnie (ręcznie).

Raport walidacji

Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w dniu 26 listopada 2015 r. została udostępniona aktualizacja raportu walidacji zwiększająca kontrolę semestrów aktywnych studentów.

Podstawowym zadaniem raportu walidacji jest uzyskanie listy osób “z błędnymi” danymi, dlatego też niektóre dane tak. jak np. data rozpoczęcia, nie są generowane w niniejszym raporcie.

Na raporcie zostali uwzględnieni również studenci posiadający wpis na urlop w celu weryfikacji poprawności zarejestrowanych danych w panelu urlopów.
Jednocześnie nadmieniamy, że aktualizacja raportu dokonywana jest raz dziennie.

Wstępny raport walidacji

Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, w dniu 23 listopada 2015 r. został udostępniony w FAST wstępny raport walidacji.
Raport ten obejmuje prostą weryfikację pól – tzn. sprawdza, czy pola wymagane w systemie POL-on są uzupełnione w systemie FAST. Weryfikacja obejmuje wyłącznie aspekt techniczny – czyli wykazuje czy dane są wprowadzone, nie weryfikuje ich poprawności merytorycznej. Związane jest to m.in. z tym, iż raport walidacji udostępniony przez system POL-on został zaprojektowany tak, aby sprawdzić czy importowany do POL-ONu plik zawiera wszystkie niezbędne dane.
Obecnie została dodana kontrola czy student został awansowany na semestr zimowy 2015/2016 (bez kontroli czy student jest obecnie na urlopie).

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, iż w związku ze szkoleniem w dniu 25/11/2015 w godzinach 9-12:30 kontakt telefoniczny z Sekcją Rozwoju Oprogramowania będzie niemożliwy.

W pilnych sprawach prosimy o kontakt z Dyrektorem Centrum Informatycznego.

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, iż w dniu dzisiejszym udostępniona została nowa kolumna do wyboru z listy osób w FAST. Kolumna ta zawiera informacje o dacie podpisania “najbardziej aktualnego dokumentu dot. płatności”.

Uwaga! Kolumna zawiera datę najbardziej aktualnego dokumentu spośród umowy, aneksu oraz oświadczenia, a nie tylko datę związaną z umową!

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy o udostępnieniu nowych i/lub zmodyfikowanych wersji raportów:

  1. Decyzje stypendialne – dla doktorantów .

Zmianie uległy szablony decyzji o przyznaniu/nieprzyznaniu stypendium:

- specjalnego;

- socjalnego;

oraz zapomogi.

Udostępniono natomiast NOWE szablony decyzji: Decyzja o przyznaniu/nieprzyznaniu stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości.

Nowe wersje raportu zawierają aktualne podstaw prawnych, zmienione treści: postanowienia, uzasadnienia, pouczenia itp.

Jednocześnie informujemy o wycofaniu szablonów decyzji o przyznaniu/nieprzyznaniu stypendium dla najlepszych doktorantów.

 

2. Decyzja o skreśleniu – dla studentów

Nowa wersja raportu w wersji polskiej posiada aktualną podstawę prawną, zmianę treści pouczenia, uzasadnienia oraz pouczenia.

 

3. Protokołów egzaminów dyplomowych (I i II termin) – dla studentów

Nowa wersja raportu egzaminu dyplomowego w I terminie objęła zmianę podstawy prawnej (w stopce dokumentu).

W szablonie protokołu egzaminu dyplomowego w II terminie poza zmianą podstawy prawnej (w stopce dokumentu) modyfikacji uległa treść odnośnie wyliczania wyniku końcowego studiów.

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 2.11.2015 – 15.11.2015

 

W ostatnim czasie w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST zostały wdrożone następujące funkcjonalności:

  • podgląd Portalu Studenta dla pracowników dziekanatów (instrukcja w dziale “instrukcje”);
  • pełna obsługa skreśleń w FAST (instrukcja w dziale “instrukcje”);
  • nowe “statystyki zapisów” dla koordynatorów zapisów na zajęcia;
  • dodanie raportu “arkusz naklejek 3×8″, (naklejki z adresami, w pierwszej kolejności generowane są na nim adresy korespondencyjne);
  • umożliwienie generowania certyfikatów językowych w języku angielskim (angielski szablon certyfikatu);
  • zmiana szablonów decyzji stypendialnych dla studentów;
  •  [TOKI STUDIÓW] alfabetyczny układ przedmiotów, bloków,przedmiotów w blokach, modułów, przedmiotów w modułach itd w Tokach Studiów.

 

Aktualnie trwają intensywne prace nad udostępnieniem kolejnych usprawnień i nowości, w szczególności dotyczących Indeksu w FAST oraz protokołów elektronicznych w Panelu Nauczyciela Akademickiego. Więcej informacji wkrótce!

Szanowni Państwo, uprzejmie  informujemy o tymczasowym usunięciu angielskiej wersji szablonu decyzji o skreśleniu  z Systemu FAST.