Archiwum miesiąca March, 2013

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, iż w związku z zaplanowanymi pracami w serwerowni, w dniu 28.03.2013 w godzinach 18:00 – 20:00 nastąpi przerwa w dostępie do naszych usług.

Za utrudnienia przepraszamy

Pozdrawiamy, Zespół ds rozwoju oprogramowania OI UG

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, iż w dniu dzisiejszym, tj 8.03.2013  w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST został zaktualizowany moduł Elektronicznych Legitymacji Studenckich oraz Elektronicznych Legitymacji Doktoranckich.

W ramach Modułu zaktualizowany został:

1. Obieg ELS oraz ELD

· Poprawka modułu, by można było składać nowe wnioski przy zablokowanych legitymacjach.

· Zmiana w zakresie zdawania EL do Centrum Personalizacji w przypadku zniszczenia – EL zniszczone z winy studenta pozostają w teczce studenta („archiwum”), a zniszczone z winy producenta powinny być zdawane do Centrum Personalizacji („zwrot do Perso”).

· Dodany został nowy status ELS oraz ELD określający wyczerpanie się na blankiecie miejsc na naklejanie hologramów. W zależności od tego, czy miejsca zostały wyczerpane z winy ścierających się hologramów czy w związku z przedłużeniem czasu studiowania studenta, wniosek o nową EL będzie płatny lub nie. W związku  z tym przy blokowaniu EL zostały dodane dwa nowe powody zablokowania:

o „brak miejsca na hologramy- z winy studenta” (powoduje wystawienie wniosku o nową legitymację na koszt studenta – 17zł);

o „brak miejsca na hologramy” (powoduje wystawienie wniosku o nową legitymację na koszt UG).

Powód zablokowania, a tym samym decyzje o odpłatności za kolejny wniosek o EL,  podaje pracownik dziekanatu podczas blokowania els/eld na której wyczerpały się miejsca na hologramy.

2. Proces składania wniosku o ELS

Zmiana w zakresie adresów niezbędnych przy składaniu wniosku o ELS. Zgodnie z otrzymaną opinią prawną, podczas składania wniosku o ELS student lub w jego imieniu pracownik dziekanatu, powinien wybrać ten adres, który ma być umieszczony na ELS. W związku z tym, teraz podczas składania wniosku o ELS pojawia się okno wyboru dostępnych adresów danego studenta, spośród których należy wybrać jeden do umieszczenia na ELS. Wycofany został wymóg posiadania polskiego adresu dla studentów obcokrajowców.

3. Proces składania wniosku o ELD

Wycofany został wymóg posiadania adresu przy składaniu wniosku o ELD (złożenie wniosku o ELD nie wymaga adresu w FAST, gdyż nie jest on umieszczany na wydruku).

4. Wdrożenie przedłużania z FAST elektronicznych legitymacji doktoranckich

Uruchomienie przedłużania ELD z FAST związane było także z rozdzieleniem puli hologramów na studenckie oraz doktoranckie oraz koniecznością wprowadzenia dodatkowych kontroli systemowych przy przedłużaniu.

UWAGA: w związku z koniecznością posiadania dedykowanego certyfikatu do przedłużania elektronicznych legitymacji doktoranckich, FAST nie pozwoli przedłużyć ELD, gdy w czytniku włożona jest karta kryptograficzna przeznaczona do obsługi elektronicznych legitymacji studenckich i odwrotnie. Wymagane jest także posiadanie na stanie osoby przedłużającej właściwych hologramów (oddzielnie dla ELS i dla ELD).