Archiwum miesiąca November, 2012

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 05.11.2012 – 16.11.2012

Przeprowadzenie szkolenia dla Wydziałowych Koordynatorów Modułu Kształcenia z zakresu nowych funkcjonalności Dydaktyki Modułu Kształcenia (uprawnienia w tokach, udostępnienie zarządzania osobami w grupach itd.).

Przeprowadzenie kolejnego szkolenia z obsługi Modułu Kształcenia dla pracowników SJO.

Produkcyjne udostępnienie nowych funkcjonalności “dydaktyki” Modułu Kształcenia FAST (nowe funkcjonalności toków, wdrożenie  obsługi osób w grupach salowych oraz szablonów grup na www) -poniżej szczegółowa lista udostępnionych funkcjonalności).

Toki

  • dodanie sortowania widoczności;
  • porównanie i aktualizacja toków na podstawie sylabusów (dostępne tylko dla Wydziałowych Koordynatorów MK);
  • przy zapisie widoczności test poprawności ich wprowadzenia – jeżeli więcej niż 2 sem, więcej niż 1 rok lub nieokreślenie tych danych – ostrzeżenie przed zbyt szerokim zakresem widoczności i ryzykiem błędnego działania innych obszarów Modułu Kształcenia;
  • duża przeróbka edycji widoczności – automatyczne generowanie zestawów widoczności wg. nowych założeń;
  • zabezpieczenie przed zapisywaniem obiektu dydaktycznego bez widoczności;
  • tworzenie grup z widoku toku: przez kliknięcie na “czerwonej” ikonce przy formie; przez operacje grupowe w toku po wybraniu grup, dla których chce się tworzyć grupy;
  • przejście do edycji grup salowych z widoku toku (z operacji grupowych oraz z ikonki grup);
  • przejście do edycji/podglądu sylabusa z okienka szczegółów przedmiotu;
  • dodanie w szczegółach przedmiotu informacji o pochodzeniu przedmiotu;
  • usprawnienie mechanizmu generowania toków na podstawie sylabusów (był zbyt restrykcyjny, teraz generowane widoczności będą lepiej spasowane z latami i semestrami z sylabusa).

Grupy:

  • Rozszerzenie wyszukiwania grup o: wyszukiwanie po nazwie przedmiotu, wyszukiwanie po nazwie grupy, wyszukiwanie po nazwisku prowadzącego.
  • Wprowadzenie zarządzania osobami w grupach salowych (lista osób w grupie, dodawanie osób na różne sposoby – wyszukiwanie pasujących, z szablonu, po numerze indeksu itd.;  obsługa studentów między grupami itd.).
  • Prezentacja danych o materiałach udostępnionych grupie salowej, o ogłoszeniach dla grupy, o ankietach zdefiniowanych dla danej grupy salowej.
  • Wprowadzenie obsługi szablonów grup studenckich z “dydaktyki”.

Sylabusy

  • umożliwienie usuwania sylabusów będących w stanie “odrzucony”;
  • naprawienie często pojawiającego się błędu “niedostępność funkcji” podczas wyświetlania danych z “wydania” sylabusa;
  • poprawa błędu “niedostępności funkcji” przy edycji formy zajęć dla sylabusa będącego w stanie “zablokowany”;
  • Poprawki wyglądu generowanego pdf: rozdzielanie kolejnych prowadzących w sylabusie (pdf)  średnikiem “;”, dodanie entera przed pkt B “wymagania wstępne” .

Ponadto:

  • Poprawienie drobnego błędu w zakładce Stypendia  zw. z rozwijaniem danych.
  • Udostępnienie raportu ze średnimi z zakładki Stypendia. Raport jest dostępny w raporty-> stypendia;
  • Bieżące prace nad EL (modyfikowanie różnych danych między kartą EL a danymi w Systemie.
  • Umożliwienie dodawania studentów do grup salowych przez nauczycieli w Panelu Nauczyciela (przy spełnionych założeniach umożliwiających dodanie studenta do grupy).

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 22.10.2012 – 02.11.2012

W związku z wprowadzeniem kontroli zgodności danych między kartami legitymacji elektronicznymi a danymi zapisanymi w systemie zostały przygotowane panele do obsługi wyjątków.

Udostępnienie użytkownikom Modułu Kształcenia ze Studium Języków Obcych panelu dla wymogów lektoratów, narzędzia dedykowanego SJO, umożliwiającego weryfikację wprowadzonych przez Wydziałowych Koordynatorów MK lektoratów do siatek zajęć.

Został wprowadzony “tymczasowy obieg legitymacji doktoranckiej”. Obieg ten działa w następujący sposób:

  1. Po wydrukowaniu i przedłużeniu ELD, CP ELS rejestruje w FAST wydrukowanie ELD. W CP pracownik przedłuża ELD i nakleja hologram. Rozliczanie holo następuje w programie OpTeam.
  2. Upoważniona osoba z dziekanatu zgłasza się do CP ELS po odbiór ELD. Rejestruje odbiór z CP ELD w FAST zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami (proces identyczny jak przy odbiorze ELS).
  3. Upoważniona osoba z dziekanatu przekazuje ELD właściwym pracownikom dziekanatu. Pracownicy dziekanatu rejestrują otrzymanie ELD „w dziekanacie”. W tym momencie system automatycznie dopisuje informacje o przedłużeniu ELD, z nazwiskiem  Agnieszki Krajewskiej.

Przekazanie do testów akceptacyjnych SJO modułu obsługi certyfikatów językowych FAST.

Przeprowadzenie szkolenia z Modułu Kształcenia dla Wydziału Chemii oraz spotkania dotyczącego Modułu Kształcenia dla pracowników SJO.

Ponadto:

  • [indeks] Przywrócenie zabezpieczenia w systemie przed wprowadzeniem ponownie tego samego kierunku tej samej osobie.
  • [EL] Zmiana liczby dozwolonych znaków w polu “ulica” przy adresie wykorzystywanym do wniosku o wydanie legitymacji elektronicznej.
  • [MK] Import pracowników z Oceanografii z programu PENSUM do FAST.
  • [Płatności] Przygotowanie raportu dotyczącego wpłat i należności dla Działu Analiz Ekonomicznych.
  • [MK] Wprowadzenie kolumny z numerem pracowników w liście pracowników w Multiedytorze.
  • [raporty] Drobne aktualizacje w raportach umów – np. zmiana przedstawiciela w umowach jednego z Wydziałów.
  • Nadanie uprawnień od odbioru ELD dla wskazanych przez Dział Kształcenia użytkowników.
  • Aktualizacja instrukcji FAST – dodanie instrukcji przedłużania ELS oraz hologramów.

Moduł Stypendialny

  • Wprowadzenie poprawki w raporcie socjalnym generowanym z FAST.
  • Aktualizacja raportu wypłaconych stypendiów, generowana przez jednostki finansowe – uwzględnienie wygenerowanych dla danego miesiąca korekt i wykazanie ich w raporcie.
  • Udostępnienie wprowadzania wypłat w Module Stypendialnym.

Ankiety

  • Weryfikacja zgłoszenia z Wydziału Ekonomicznego w sprawie ankiet z roku 2011/2012
  • Poprawienie mnożnika przy obliczaniu średniej wypełnień w analizie wyników ankiet.

Sylabusy

Bieżąca pomoc w  zakresie wypełniania sylabusów przez pracowników, aktualizacja listy koordynatorów sylabusów.

Dalszy rozwój Dydaktyki:

  • Dalsze prace nad zidentyfikowanymi brakami w zakresie obsługi grup (rozwój wyszukiwarki, prace nad obsługą szablonów grup).
  • Aktualizacja uprawnień dla osób korzystających z Dydaktyki Modułu Kształcenia.
  • Poprawienie literówki przy kreatorze dodawania przedmiotów.
  • Generowanie widoczności przy dodawaniu toku i z podglądu (ustawianie widoczności dla właściwych semestrów lat akademickich).
  • Przejście z podglądu szczegółów przedmiotu użytego w toku  do właściwego sylabusa (pod warunkiem posiadania uprawnień).
  • Domyślne ustawienie widoczności tworzonego toku wg zagnieżdżenia toku.
  • Wprowadzenie zabezpieczenia, by nie można było zapisywać obiektów bez ustawionych widoczności.
  • Wprowadzenie dodatkowych informacji o przedmiocie w podglądzie szczegółów przedmiotu.

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 08.10.2012 – 20.10.2012

Zostało udostępnione narzędzie do podglądu sylabusów, umożliwiające przeglądanie utworzonych sylabusów bez możliwości ich edycji.

Cały czas trwają prace nad nowymi funkcjami w “Dydaktyce” zarówno dla obsługi toków, jak i wprowadzeniu “zidentyfikowanych braków” w obsłudze grup salowych(zajęciowych). Trwają też prace dotyczące poprawy obsługi widoczności przedmiotów w tokach studiów.

Funkcjonalności wprowadzone do toków studiów:

  • Przycisk w tokach “przejdź do toku” jest wyszarzany  jeśli dana osoba nie posiada uprawnień do edycji danego toku;
  • Udostępnienie możliwości edycji dowiązania toku oraz pokazywanie możliwych do wyboru trybów/specjalizacji zgodnie z uprawnieniami.
  • Dodane zabezpieczenia przy próbie usunięcia przedmiotu z toku, do którego nie ma się uprawnień (z widoku “wykorzystań” przedmiotu).
  • Usuwanie toków z poziomu “dydaktyki”.
  • Wizualne poprawienie widoku form zajęć w szczegółach obiektu dydaktycznego.
  • Zapis wybranych typów form między użyciami kreatora dodawania przedmiotów z sylabusów.

Sylabusy

  • Poprawienie błędu, powodującego niedostępność funkcji podczas edycji lub podglądu sylabusa w sytuacji, gdy jest pusty kontakt w prowadzącym.

Ponadto:

  • Uaktualnienie obsługi kursu BHP – wprowadzenie na Portalu Edukacyjnym zabezpieczenia, by kurs elearningowy zaliczały tylko te osoby, które mają skierowanie na kurs podstawowy.

Najważniejsze poprawione błędy:

  • Poprawienie problemu z logowaniem do Biura Karier

Elektroniczna Legitymacja

  • Wprowadzenie kontroli danych na karcie względem danych z wniosek info (w zakresie danych osobowych oraz adresu). W przypadku niezgodności, brak możliwości przedłużania ELS i wyświetlanie komunikatu informującego o konieczności kontaktu z Ośrodkiem Informatycznym.

Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 24.09.2012 – 05.10.2012

25.09.2012 zostało przeprowadzone szkolenie dla Wydziałowych Koordynatorów MK z nowego narzędzia MK – “dydaktyka”. Narzędzie to zastąpi dotychczasowy “multiedytor” Modułu Kształcenia i będzie dostępne bezpośrednio z Portalu Pracownika.

Została wdrożona zmiana w generowaniu na dokumentach nazw kierunków na wydziale filologicznym, uwzględniająca nowo powstałe w tym roku filologiczne kierunki studiów.

Została zaktualizowana obsługa szkolenia BHP w FAST, obejmująca m.in..:

  • podział szkolenia BHP dla studentów oraz doktorantów;
  • modyfikację terminów zaliczeń szkoleń BHP (zgodnie z aktualnym Zarządzeniem Rektora są dwa terminy zaliczenia bez względu na tryb studiowania, a nie jak było w zeszłych latach oddzielne terminy).

Rozpoczęły się zapisy na zajęcia wychowania fizycznego.

Najważniejsze poprawione błędy:

  • Poprawka dotycząca wyświetlania zdjęć studentów w Panelu Nauczyciela.

Po udostępnieniu nowego narzędzia DYDAKTYKA, nadal trwa rozwój i poprawianie jego działania. Zmiany dotyczą m.in.. dodanie działu “instrukcje” w “dydaktyce” oraz umieszczenie tam instrukcji obsługi “dydaktyki” w wersji 1.0, a ponad to:

Toki:

  • w kreatorze przedmiotów dodaliśmy możliwość cofnięcia się z okna pośredniego do okna wyboru przedmiotów;
  • zostało dodane ostrzeżenie o braku przypasowania przedmiotu z sylabusa do widoczności toku wybranego przedmiotu;
  • w kreatorze z sylabusów dodaliśmy krok pośredni po wyborze przedmiotów, umożliwiający oznaczenie liczenia formy zajęć “do średniej”;
  • poprawione zostało filtrowanie w kreatorze z sylabusów;
  • poprawienie usuwania przedmiotu, trwającego więcej niż jeden semestr;
  • ograniczenie uprawnień do dodawania widoczności;
  • w toku przy przedmiotach z sylabusa usunięcie opcji “dodawania”, gdyż i tak operacje na sylabusach nie są dostępne;
  • przy usuwaniu przedmiotu, który jest na więcej niż 1 semestrze dodaliśmy ostrzeżenie, że  przedmiot zostanie usunięty ze wszystkich semestrów;
  • w “nadpisywaniu widoczności” daliśmy opcję zaciągnięcia widoczności z toku;

ZAPISY

  • Zostały przeprowadzone gruntowne testy wydajności modułu zapisów na zajęcia oraz wprowadzone drobne usprawnienia ich działania.
  • Został rozwiązany błąd, pojawiający się podczas zapisywania się studenta na zajęcia –  studenci po próbie zapisu próbowali załadować widok zapisów poprzez odświeżenie adresu strony www. Zabezpieczyliśmy Moduł przed taką operacją, powodując przekierowanie na podstronę terminów zapisów oraz wyświetlenia informacji, że należy wybrać zajęcia z listy.

Elektroniczne Legitymacje

  • Wykazywanie niezgodności danych między danymi z karty oraz z danymi z “wniosek info”, uniemożliwiające przedłużenie ELS (weryfikacja numerów chipSerialNumber oraz kartSerialNumber).

SYLABUSY

W dziale Sylabusów dodaliśmy informację na górze strony informującą o trudnościach w korzystaniu z Modułów przy korzystaniu z przeglądarki Internet Explorer

Ponadto zostało wykonane:

  • zwiększenie liczby  godzin dla formy zajęć przedmiotu do 500 godzin;
  • do języków wykładowych dodanie języków kaszubskiego, słoweńskiego i fińskiego;
  • zmiana l. punktów ects na semestr na większą wartość;
  • zmiana wyrażenia “Fakultatywny” na “Fakultatywny (do wyboru)”;
  • usunięcie obowiązku podziału procentowego w językach wykładowych.

Najważniejsze poprawione błędy:

  • Poprawienie zgłoszenia sylabusa do weryfikacji zw. z uprawnieniami do sylabusów.
  • Poprawienie szybkiego wyszukiwania w polu prowadzący w zarządzaniu sylabusami.
  • Poprawienie błędu zw. z odznaczaniem drzewka z kierunkami w sylabusach.

W zakresie importu sylabusów:

  • Podczas importu wymuszenie kodowania “windows 1250″;
  • Przy nieudanych imporcie, dodaliśmy informacje o błędzie w postaci numeru linii i nazwy kolumny, przez którą import się nie powiódł;

INNE

  • Przygotowanie exportu nowo przyjętych studentów oraz nowo wpisanych do FAST doktorantów dla obsługi biblioteki.
  • Poprawienie błędu podczas grupowej analizy ankiet wydziałowych.
  • Wprowadzenie nowego stanowiska przy dodawaniu pracownika oraz nowego typu umowy

IRK

  • Dodanie daty posiedzenia UKR w IRK2012/2013
  • Dodanie nowego typu dyskwalifikacji i wprowadzenie do Systemu IRK UG właściwej jej decyzji o nieprzyjęciu

>>>Wiadomość dla Operatorów Wydziałowych Modułu Stypendialnego<<<

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy o udostępnieniu generatora wypłat stypendialnych dla dodatków za grudzień 2012 w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST.

Narzędzie to umożliwia wygenerowanie „kilkoma kliknięciami” wszystkich należnych dodatków studentom uprawnionym do pobierania stypendiów (czyli: wniosek o stypendium musi być w stanie „przyjęty” oraz spełnione muszą być pozostałe warunki otrzymywania wypłat w danym miesiącu).

Uwaga! przy generowaniu wypłat nie trzeba samodzielnie wprowadzać kwot poszczególnych dodatków – są one automatycznie pobierane z Systemu.

Przypominamy, iż by skorzystać z narzędzia, należy otworzyć generator wypłat stypendialnych (narzędzia-> generowanie wypłat), wybrać:

-  rok wypłaty i przyznania (2012),

-  miesiąc wypłaty: grudzień,

- miesiąc przyznania: grudzień,

- typ wypłaty: dodatek,

- wydział,

- wybrać rodzaje stypendiów, dla których chce się wygenerować dodatki (można od razu wybrać wszystkie, nie trzeba generować oddzielnie dla poszczególnych rodzajów stypendiów).

Po naciśnięciu „generuj”, tradycyjnie pojawi się okno z listą wypłat możliwych do dodania oraz tych, które nie zostaną dodane. Należy w tym kroku zweryfikować poprawność  listy „możliwych do dodania”, oraz  wyjaśnić dlaczego jakieś wypłaty nie mogą zostać dodane. Po sprawdzeniu proponowanych wypłat, należy zatwierdzić dodanie dodatków klikając „dodaj wypłaty”. Dodane wypłaty dodatków będą widoczne u poszczególnych studentów w tabelce „wypłaty” w zakładce Stypendia.