Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 24.09.2012 – 05.10.2012

25.09.2012 zostało przeprowadzone szkolenie dla Wydziałowych Koordynatorów MK z nowego narzędzia MK – “dydaktyka”. Narzędzie to zastąpi dotychczasowy “multiedytor” Modułu Kształcenia i będzie dostępne bezpośrednio z Portalu Pracownika.

Została wdrożona zmiana w generowaniu na dokumentach nazw kierunków na wydziale filologicznym, uwzględniająca nowo powstałe w tym roku filologiczne kierunki studiów.

Została zaktualizowana obsługa szkolenia BHP w FAST, obejmująca m.in..:

  • podział szkolenia BHP dla studentów oraz doktorantów;
  • modyfikację terminów zaliczeń szkoleń BHP (zgodnie z aktualnym Zarządzeniem Rektora są dwa terminy zaliczenia bez względu na tryb studiowania, a nie jak było w zeszłych latach oddzielne terminy).

Rozpoczęły się zapisy na zajęcia wychowania fizycznego.

Najważniejsze poprawione błędy:

  • Poprawka dotycząca wyświetlania zdjęć studentów w Panelu Nauczyciela.

Po udostępnieniu nowego narzędzia DYDAKTYKA, nadal trwa rozwój i poprawianie jego działania. Zmiany dotyczą m.in.. dodanie działu “instrukcje” w “dydaktyce” oraz umieszczenie tam instrukcji obsługi “dydaktyki” w wersji 1.0, a ponad to:

Toki:

  • w kreatorze przedmiotów dodaliśmy możliwość cofnięcia się z okna pośredniego do okna wyboru przedmiotów;
  • zostało dodane ostrzeżenie o braku przypasowania przedmiotu z sylabusa do widoczności toku wybranego przedmiotu;
  • w kreatorze z sylabusów dodaliśmy krok pośredni po wyborze przedmiotów, umożliwiający oznaczenie liczenia formy zajęć “do średniej”;
  • poprawione zostało filtrowanie w kreatorze z sylabusów;
  • poprawienie usuwania przedmiotu, trwającego więcej niż jeden semestr;
  • ograniczenie uprawnień do dodawania widoczności;
  • w toku przy przedmiotach z sylabusa usunięcie opcji “dodawania”, gdyż i tak operacje na sylabusach nie są dostępne;
  • przy usuwaniu przedmiotu, który jest na więcej niż 1 semestrze dodaliśmy ostrzeżenie, że  przedmiot zostanie usunięty ze wszystkich semestrów;
  • w “nadpisywaniu widoczności” daliśmy opcję zaciągnięcia widoczności z toku;

ZAPISY

  • Zostały przeprowadzone gruntowne testy wydajności modułu zapisów na zajęcia oraz wprowadzone drobne usprawnienia ich działania.
  • Został rozwiązany błąd, pojawiający się podczas zapisywania się studenta na zajęcia –  studenci po próbie zapisu próbowali załadować widok zapisów poprzez odświeżenie adresu strony www. Zabezpieczyliśmy Moduł przed taką operacją, powodując przekierowanie na podstronę terminów zapisów oraz wyświetlenia informacji, że należy wybrać zajęcia z listy.

Elektroniczne Legitymacje

  • Wykazywanie niezgodności danych między danymi z karty oraz z danymi z “wniosek info”, uniemożliwiające przedłużenie ELS (weryfikacja numerów chipSerialNumber oraz kartSerialNumber).

SYLABUSY

W dziale Sylabusów dodaliśmy informację na górze strony informującą o trudnościach w korzystaniu z Modułów przy korzystaniu z przeglądarki Internet Explorer

Ponadto zostało wykonane:

  • zwiększenie liczby  godzin dla formy zajęć przedmiotu do 500 godzin;
  • do języków wykładowych dodanie języków kaszubskiego, słoweńskiego i fińskiego;
  • zmiana l. punktów ects na semestr na większą wartość;
  • zmiana wyrażenia “Fakultatywny” na “Fakultatywny (do wyboru)”;
  • usunięcie obowiązku podziału procentowego w językach wykładowych.

Najważniejsze poprawione błędy:

  • Poprawienie zgłoszenia sylabusa do weryfikacji zw. z uprawnieniami do sylabusów.
  • Poprawienie szybkiego wyszukiwania w polu prowadzący w zarządzaniu sylabusami.
  • Poprawienie błędu zw. z odznaczaniem drzewka z kierunkami w sylabusach.

W zakresie importu sylabusów:

  • Podczas importu wymuszenie kodowania “windows 1250″;
  • Przy nieudanych imporcie, dodaliśmy informacje o błędzie w postaci numeru linii i nazwy kolumny, przez którą import się nie powiódł;

INNE

  • Przygotowanie exportu nowo przyjętych studentów oraz nowo wpisanych do FAST doktorantów dla obsługi biblioteki.
  • Poprawienie błędu podczas grupowej analizy ankiet wydziałowych.
  • Wprowadzenie nowego stanowiska przy dodawaniu pracownika oraz nowego typu umowy

IRK

  • Dodanie daty posiedzenia UKR w IRK2012/2013
  • Dodanie nowego typu dyskwalifikacji i wprowadzenie do Systemu IRK UG właściwej jej decyzji o nieprzyjęciu