Szanowni Państwo

Uprzejmie przypominamy, iż zgłaszane w ostatnim czasie problemy z przedłużaniem elektronicznych legitymacji w Akademickim Systemie Teleinformatycznym FAST, powodujące m,in. braki dodawania statusu „przedłużenia” lub brak odznaczenia hologramu, są związane z oprogramowaniem SZAFIR, CRYPTOTECH MAGAGER lub innym zainstalowanym  na danym komputerze programem do obsługi kart kryptograficznych.

W związku z tym, że nowe karty kryptograficzne aktywowane są centralnie nie ma konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania na lokalnych komputerach przeznaczonych do obsługi ELS/ELD w Systemie FAST. Również do przedłużania legitymacji nie jest wymagany żaden z powyższych programów.  Niestety ich instalacja na komputerze uniemożliwia prawidłowe działanie mechanizmów przedłużania legitymacji w FAST.

Uprzejmie prosimy o zweryfikowanie, czy na komputerach, na których występuje problem z dodawaniem statusów „przedłużenia”, występują te programy – a jeśli tak, to niezwłoczne ich odinstalowanie zgodnie z poniższą instrukcją. Jednocześnie przypominamy, iż informacja w tej sprawie była przekazywana na Wydziały na początku 2015 roku.

Zalecamy, aby na stanowisku, na którym jest wykonywana operacja przedłużania legitymacji doktoranckiej lub studenckiej zostały wykonane przez administratora lokalnego następujące operacje:

1.      Odinstalowanie programu np. „Szafir”

2.      Usunięcie katalogu KIR (katalog Szafira, w którym znajdują się logi i konfiguracje, znajduje się w folderze danych temp użytkownika. Ścieżkę ustalą Państwo wchodząc do aplikacji Szafir-> Pomoc-> o programie- szczegóły- folder danych aplikacji. Można usunąć cały katalog KIR, czyszcząc tym samym całą konfigurację w tym logi, a te stworzą się na nowo po uruchomieniu aplikacji).

3.      Usunięcie z rejestru jednego wpisu “Szafir”

4.      Naprawienie błędów rejestru za pomocą freeware’owego programu CCleaner

5.      Restart komputera.