Poniżej lista najważniejszych (z punktu widzenia użytkownika) funkcjonalności i udoskonaleń, zrealizowanych między 10.09.2012 – 21.09.2012

Wprowadzaliśmy obsługę Elektronicznej Legitymacji Doktoranta a w FAST (składanie wniosków oraz obsługa ELD w zakładce EL). Uwaga! Uprawnienia do obsługi ELD należy zgłosić na nowym formularzu uprawnień (wiadomość w tej sprawie została przesłana  emailem do Kierowników Dziekanatów 19.09.2012r)

Wprowadzenie obsługi ELD spowodowało zmiany w obsłudze legitymacji w FAST:

  • zakładka zmieniła nazwę na EL (elektroniczna legitymacja) i została podzielona na dwa działy: 1) ELS (legitymacja studencka) oraz 2) ELD (legitymacja doktorancka). Uprawnienia do obsługi ELS i ELD są nadawane oddzielnie!
  • zostały wprowadzone zmiany zw. ze zdjęciami osób ewidencjonowanych w FAST – student może umieścić inne zdjęcie do ELS i inne do ELD. Zdjęcia są wyświetlane w zakładce OSOBA po wybraniu właściwego kierunku w zakładce INDEKS (wybór kierunku studenckiego – zdjęcie z działu student, wybór kierunku doktoranckiego – zdjęcie z działu doktorant). Na potrzeby składania przez doktorantów wniosków o wydanie ELD, skopiowaliśmy zdjęcia wgrane jako “studenckie” do zdjęć “doktoranckich”

Płatności doktoranckie Uruchomiliśmy płatności doktoranckich w FAST – doktoranci mogą teraz dokonywać wpłat za pomocą indywidualnego numeru konta do opłat doktoranckich! Dane w  zakładce “płatności” są zależne od kierunku wybranego w zakładce INDEKS (wyświetlane są inne wpłaty, należności, pokazywany jest inny numer konta).

UWAGA! celem weryfikacji, czy doktorant dokonał opłaty na prawidłowy nr konta (czy na pewno wpłacił na indywidualny nr konta dla doktorantów) wystarczy zweryfikować nr konta, na który dokonał opłaty – ostatnie 11 cyfr to jego numer PESEL, natomiast cyfra przed nr PESEL powinna być “8”

Moduł Kształcenia Przeprowadziliśmy szereg spotkań z Wydziałowymi Koordynatorami Modułu Kształcenia dotyczących zmian w Module Kształcenia, na których m.in. przedstawialiśmy ideę oparcia MK na elektronicznych sylabusach przedmiotu.

Ponad to zostały dokonane ustalenia ze Studium Języków Obcych  dotyczące obsługi lektoratów w Module Kształcenia oraz ustalenia z SWFiS w zakresie obsługi przedmiotów “wychowanie fizyczne”.

Zapisy na zajęcia Przesłaliśmy do Wydziałowych Koordynatorów Modułu Kształcenia informację o możliwości skorzystania z internetowych zapisów na zajęcia w Systemie FAST w roku akademickim 2012/2013  (szczegóły u Wydziałowych Koordynatorów Modułu Kształcenia).

Komunikaty dla studentów Udostępniliśmy także narzędzie do tworzenia i wystawiania komunikatów dla studentów(doktorantów/podyplomowych), które dostępne są po zalogowaniu do Portalu Studenta (szczegóły u Kierowników Dziekanatów). Uwaga! Pracownicy zainteresowani otrzymaniem dostępu do tej funkcjonalności powinni zostać zgłoszeni do OI przez bezpośredniego przełożonego!

Ponad to:

  • SYLABUS: dodaliśmy do sylabusów trzy nowe języki wykładowe (portugalski, ukraiński, fiński);
  • SYLABUS: dodaliśmy do widoku “zarządzanie sylabusami” kolumny z podglądem kierunków, dla których dany sylabus jest wprowadzony;
  • SYLABUS: zmieniliśmy ograniczenie w polach sylabusa (zwiększenie liczby znaków w polach opisowych, zmiana max. liczby  godziny w formach przedmiotu);
  • SYLABUS: dodaliśmy do widoku “zarządzanie sylabusami” kolumny z liczbą ECTS;
  • SYLABUS: dodaliśmy opcje grupowego wprowadzania prowadzących do sylabusów (wklejania i kopiowania prowadzących miedzy sylabusami );
  • FAST(OSOBA): dodanie “strzałki” w zakładce OSOBA, umożliwiającej skopiowanie nazwiska studenta z pola “nazwisko” do pola “nazwisko rodowe”  ;
  • ZAPISY Na bieżąco pracowaliśmy nad optymalizacją działania zapisów na zajęcia;
  • FAST (EXPORT): Przywróciliśmy także export do pliku dostępny z FAST, z zastrzeżeniem, że nie można używać eksport do pliku danych z listy studentów, gdy lista zawiera kolumny oznaczone jako dane osobowe (np. nr indeksu), a użytkownik nie posiada odpowiednich uprawnień;
  • FAST(LISTY): dodaliśmy do wyboru kolumnę “status ELD” analogicznie do “status ELS” w menu, w którym wyświetla się lista doktorantów.
  • PENSUM: poprawienie obsługi kierunków “filologicznych”;  dorobienie sprawdzenia, czy wszyscy pracownicy do których użytkownik ma dostęp zostali wciągnięci na listy wypłat; bieżące modyfikacje  i poprawki raportów; poprawienie widoku Dziekana (udostępnienie list poprzednich dziekanów);

Poprawione błędy:

  • FAST Poprawienie pobierania danych po kliknięciu opcji “dane do dyplomu”;
  • FAST Poprawienie generowania raportów w sytuacji, gdy dana osoba ma dwa te same kierunki w FAST (generowały się dla pierwszego kierunku z listy, a nie dla tego, który był zaznaczony);
  • PENSUM w oświadczeniu o przekroczeniu nadgodzin nie pojawiały się dane osobowe pracownika.